Let it snow

Hej där!


Helt plötsligt var vintern tillbaka och det har vi tagit vara på idag. Först tog vi oss en promenad i snön med Alexandra i pulkan, sen hittade vi en bra backe att åka lite pulka i. Jag har inte åkt pulka på jag vet inte hur många år, kan vara så att jag hade roligast. Alexandra garvade dock rätt bra hon med! 

Nu myser vi under filtar med Bamse och Tjuvstaden, en film vi sett sisådär femtioelva gånger. Jag längtar lite tills nästa Bamsefilm kommer på dvd eller nätet så vi får lite variation. Den går ju på bio nu, men jag tror inte att hon pallar en hel film på bio än. Det är lite skillnad mot att sitta hemma i vardagsrummet och titta. De gamla Bamsefilmerna som finns på Netflix går hon med på ibland, men de är ju helt annorlunda gjorda och hon verkar inte överförtjust i den typen av film. Det finns såklart andra filmer hon gillar också,  men Bamse är storfavoriten. Tätt följd av Lejonkungen som ni kanske förstått. 

Nu ska jag se vad jag kan rota fram till middag. Jesper har somnat på soffan och Alexandra sitter förtrollad av filmen så jag bestämmer att jag bestämmer helt enkelt.

Ha en fortsatt mysig vinterdag!