Crème de la crème à la Edgar

Hej på er! 
 
Har helgen varit bra? Fredagen har jag ju redan berättat om. Igår var planen att åka in till stan och gå på marknad i Gamla Stan. Dock var inte jag och Alexandra riktigt överens. Inte alls faktiskt. Det var ingenting som passade fröken och hon var fly förbannad från att hon vaknade mer eller mindre. Jag kände att jag inte riktigt pallade en dag på stan så vi stannade hemma. Mycket bråk, mycket skrik (från hennes sida. Jag skrek inombords), mycket frustration. Men vi hade även vissa ögonblick av mys och skratt. Ibland är det såna dagar helt enkelt. Nattningen däremot gick smidigare än väntat. Strax efter kl 19 sov hon som den lilla ängel hon egentligen är. Något positivt med gårdagen var att mina smaklökar fick njuta ordentligt iaf. Till lunch slängde jag ihop en omelett med avokado, purjolök och soltorkade tomater. Fantastiskt gott! Till middag var planen att göra pulled beed i pitabröd. Jag fick med mig Alexandra till affären utan större humörsvängningar och när jag kom hem insåg jag att jag glömt pitabröden... Jag tänkte inte gå tillbaka till affären igen så jag fick göra det bästa av situationen. Köttet serverades med couscous, ost, guacemole, gurka och tomater. Det blev riktigt bra om jag får säga det själv. Alexandra åt dock bara två skedar couscous och lite gurka. Det var lite så hon jobbade igår. När hon var i säng gjorde jag i ordning grönsaksstavar och draculadipp från Ölands örtagård. Och så hade jag köpt en liten påse Cassava-chips från Renée Voltaire. Det fanns även lite guacemole kvar från middagen som jag tog fram som dipp. Grymt gott kvällssnacks!
 
 
 
Idag väckte Alexandra mig halv sju. Hon hade ju nästan sovit i 12 timmar och var hur utvilad och pigg som helst. Jag...not so much. Men det var bara att gå upp och se glad ut. Humöret var bra mycket bättre idag vilket jag verkligen tackar för. Efter frukost fick Alexandra välja en film från "låsta lådan". Jag kände att jag inte orkade göra mycket mer än så. Efter mycket velande valde hon till slut Aristocats. Dock tyckte hon inte att den var sådär superrolig, trots alla katter. Lite senare kollade vi på Lejonkungen istället. Hon har sett den hur många gånger som helst och hon älskar den. Tur då att det är min favorit från Disney också! Efter pannkakslunch och vila fick vi besök av mamma. Massa lek och bus och hon stannade även kvar på middag. Mycket trevligt! Jag gjorde min Pasta à la Jannica som bl.a. innehåller räkor, avokado, vitlök och svart kaviar. Den blev inte riktigt lika god som vanligt, men helt okej! 
 
Dagens frukost. Grekisk yoghurt med färska hallon.
 
Nu är fröken äntligen i säng. Nattningen idag var inte alls lika smidig som igår, men till slut orkade hon inte kämpa emot längre. Jag ska göra mig en stor kopp te och bara slappna av i soffan. Jag har egentligen en del som jag skulle behöva göra, men jag får se om jag orkar. Jag är helt slut efter den här helgen så mest troligt blir det ett serieavsnitt och sen sängen. Imorgon är det tillbaka till jobb och förskola och så kommer Jesper hem från Dalarna. Skönt!
 
En ny klänning måste gå igenom snurrtestet!