Welcome to the show

Ni vet när man har så där supermycket att göra att man inte vet vart man ska börja och därför hamnar i soffan med världens största glas vin? Där är jag nu. Jag har varit igång hela dagen. Först jobb såklart. Jag jobbade ju hemifrån så lunchen spenderade jag med att städa ur Alexandras rum. Sortera böcker, hänga in kläder i garderoben osv. När jag slutade var det hämtning av solstråle och handla som gällde. Saker till middagen och saker till bakningen skulle fixas. Glömde dock ett par saker till bakningen så det får jag fixa imorgon.

Efter en kort myspaus med Alexandra satte jag igång med middagen. Idag gav jag mig på att göra sparrissoppa, något jag aldrig gjort förut. Det fick väl okej, men ett tips från coachen är att sätta någon annan på att skala dom jävlarna. Det tog mig FYRTIO minuter att skala två knippen sparris. Skjut mig. Hälften av sparrisen hamnade ju i vasken tillsammans med skalet så smaken blev inte lika bra som den ska. Men det smakade ändå helt ok! Alexandra käkade tvårätters t.o.m. Jag var övertygad om att hon skulle tvärvägra soppan så jag gjorde lite köttbullar och makaroner till henne också. Men soppan gick verkligen hem! Efter varje sked sa hon att det smakar bra. Bra betyg med andra ord.

Efter middagen gjorde jag fröken i ordning för natten och kvällens nattning tog ca en timme. Ingen jobbig timme dock utan vi hade det jättemysigt. Vi sjöng, tittade på stjärnorna (hon har en sån där gosedjurslampa som projicerar stjärnor i taket), kramades och pussades massor. Hur gosigt som helst! Hon somnade vid åttatiden och då var det full rulle igen.

Jag tänkte att jag skulle avverka lite bakning redan idag så jag har en kladdkaka på svalning och daimgrädde redo att vispas i kylen. Jag är inte säker på hur kladdkakan blev, men det lär visa sig. Den är fylld med mjölkchoklad iaf så smaken är det nog inget större fel på.

Soffdynorna som vi tvättat både överdrag och "inälvor" på är på plats i soffan igen efter magsjukan. En maskin disk blev precis klar så den ska svalna innan jag tar tag i det. Köket är städat och skinande rent. Vardagsrummet är mer eller mindre redo för gäster.

Jag har fortfarande massor att göra, men nu sitter jag som sagt här. Helt sjukt jävla slut. Gästerna kommer inte förrän 13.30 imorgon så jag har lite tid då med för mer bakning och städning. Hej och hå.