Murder house

Hej mitt i natten!

Har ni en bra helg? Ute på Halloweenfest? Många verkar vara det denna helgen, men för min del blir det först nästa helg. Lite märkligt ändå att så många nattklubbar kör det ikväll. Ursprungliga Halloween är på måndag och Alla Helgons Dag på tisdag. I Sverige har vi anpassat det efter helgen så vi har Halloween (och alltså "riktiga" festdagen) på fredag och Alla Helgons Dag (hedra dom döda) på lördag. Mer logiskt därför att kalasa nästa helg, men det där gör man såklart som man vill.

Hur som haver, vi har tagit en lugn och skön dag här hemma idag. Städat, myst, lekt och bara varit. Har fixat årets julkort också. Jag fick lite feeling helt plötsligt så Alexandra blev ombytt och lite rekvisita åkte fram. Absolut inget avancerat, men blev rätt nöjd med resultatet. Kvällen spenderades med god middag (lövbiffsrullader fyllda med pepparrots-färskost, vitlök och bacon samt rotfrukter i ugn) och lite serietittande. Först blev det senaste Vampire Diaries och sen bestämde jag mig för att börja om med American Horror Story. Det var några år sedan jag såg första säsongen så det blir kul att se på nytt. Grymt bra serie!

Nu - sova!