Thanks and goodbye

Enda dagen jag ska jobba under juldagarna och jag har så ont i magen att jag smäller av. Har legat halva natten och vridit mig, men tänkt att det säkert skulle gå över. Det gjorde det inte. Eftersom jag skulle öppna idag loggade jag in mig hemifrån så att ingen annan skulle behöva komma in tidigare. Både för att det kändes schysst och för att jag inte hade koll på vilka som skulle jobba och vilka tider de skulle komma in. Jag hade ingen lust att ringa och väcka någon som är ledig. Strax efter 8 var det fler på plats så då kunde jag logga ut igen och hoppas på att det är ganska lugnt på jobbet idag. Så himla typiskt att få ont i magen just idag när det är enda dagen jag faktiskt skulle jobba, men vad ska man göra? Nu håller jag tummarna för att det "bara" är magont så det inte är någon vinterkräksjuka eller liknande på gång. Om jag får det så kommer garanterat Alexandra få det och det vill jag definitivt inte. Nu ska jag försöka sova eller vila ett tag innan resten av familjen vaknar. De ska eventuellt iväg senare idag så då kanske jag kan få vila lite till.