I'll be under the mistletoe

God morgon!


Jag vet att det var år och dar sen sist. Eller sisådär 5 veckor iaf. Kul ändå att se att många har varit trogna och fortsatt titta in här dagligen. Jag har haft sjukt mycket på gång och inte riktigt haft tid/ork/lust att skriva. Det har varit stress, plugg, sjukdom, vab, migrän, sömnproblem och massor av näsblod. Julen har jag inte heller hunnit komma in i. Det är två dagar kvar till jul och jag har inte sett en enda julfilm, inte gjort något julgodis, inte gjort någon julskinka, knappt lyssnat på julmusik, är inte klar med julklapparna och jag har bara hunnit med knappt en halv av de gamla julkalendrarna... Det jag HAR gjort är lussebullar och pepparkakor tillsammans med Alexandra, sett knappt halva Pelle Svanslös, klätt granen, gått på Tyrols julbord och druckit massa glögg. Någon som tror att jag hinner med Mysteriet på Greveholm, Sunes jul, Trolltider och alla obligatoriska julfilmer innan jul? Inte jag heller. Julgodis och skinka hoppar jag över i år, de sista julklapparna är Jespers uppgift och julmusiken börjar jag jobba på nu. Julefrid i varje hus...

Något annat jag har hunnit med, helt icke-julrelaterat, är att skriva min sluttentamen. Jag skrev den i söndags och i tisdags fick jag beskedet att jag klarat den! Jag är alltså helt klar med utbildningen och det känns SÅ skönt! Jag är otroligt stolt och nöjd över att ha klarat av det här. Jannica Lindmark, diplomerad livsstilsrådgivare. Låter bra! 

Nästa steg är att läsa in mig på lite företagsekonomi och entreprenörskap. Jag behöver även godkännande från jobbet för att starta egen verksamhet vid sidan om, vilket såklart är helt rimligt. Jag pratade lite med min chef om det igår och hon kunde inte se något hinder eftersom det inte är konkurrerande verksamhet eller något som kommer ta tid eller engagemang från jobbet där. Men vi ska prata lite mer senare och se till att allt är klart från alla håll. Sjukt spännande att se vart det här kommer ta mig någonstans. Jannica för 10 år sedan hade aldrig vågat kasta sig ut och testa det här, jag är glad att jag kommit längre än så nu. 

Jag kommer försöka hålla er mer uppdaterade nu när livet verkar lugna ner sig lite.  

Det finaste jag har

#1 - - veraf:

Äntligen är du tillbaka! Stort grattis till examen! Ses snart!)))

Svar: Tack! Det gör vi :)
Jannica Lindmark