A very merry Christmas

Julafton är slut även i år. Hade ni det mysigt? Vi började som vanligt hos min familj i Täby. Efter lite missöden med en trasig bil kom vi till slut fram och kunde avnjuta en underbar jullunch med bästa sällskapet. Det fanns t.o.m. potatismos för Alexandras skull så hon var nöjd. Efter lunch var det Kalle och sedan julklappsutdelning. Hela familjen har visst varit snälla i år, mycket fina saker blev det! Alexandra hade såklart varit snällast av alla.

Därefter åkte vi till Haninge och firade med Jespers familj. Full rulle med två småttingar som triggade varandra! Vi kom hem lite senare än tänkt och både Jesper och Alexandra somnade nog på tio minuter. Själv passade jag på att vila lite på soffan och äta ett par julskinkemackor innan jag också kröp i säng med huvudvärken from hell.


Idag känner jag mig bakis. Det är jag såklart inte eftersom jag inte vill dricka alkohol när jag firar jul med min dotter. Men huvudet bultar på rätt bra ändå. Säkert spänningar eftersom det blev en del stress igår. Till nästa jul ska vi tänka om lite. Förmodligen blir det julafton hos ena familjen och juldagen hos den andra. Hur vi ska lägga upp det på bästa sätt är oklart pga vissa omständigheter som ni vet, men vi har ju ett år på oss att lista ut det.

Trots huvudvärken har jag gjort mitt bästa för att reda ut julklappskaoset här hemma. Kläder är inhängda, böcker ställda i bokhyllan, leksaker sorterade och det som behövdes har monterats ihop. Det är fortfarande lite kaos kvar, men det är mer hanterbart. Nu ligger jag i ett varmt och blått Lush-bad och hoppas på lite avslappning i musklerna. Ikväll blir det filmmys med Jesper. Vi har köpt några nya 3D-BR som vi är lite sugna på. Om huvudvärken är kvar blir det dock något utan 3D, känns smartast så.

Målar på en av favoritklapparna. Hon har målat en mus!

Glass och nyponsoppa i soffan framför de två sista avsnitten av julkalendern som vi inte hunnit med.

Visar nya tältet för nya Skalman 

Relax