Holding out for a hero

God lördag!

Vi hade en riktigt actionfylld fredagskväll igår. Pizza och rödvin till middag (nej, inte för Alexandra. Hon fick köttbullar och makaroner), Alexandra sov vid 20.30 och lagom till kl 21 låg jag och Jesper i varsin ände av soffan och sov. Jag försökte titta på en serie, men till slut gav jag upp och ramlade i säng.

Idag blev det ordentlig sovmorgon. Jag gick in och väckte Alexandra vid 9.30. Hon är helt slutkörd av att vara tillbaka på förskolan. Det tar nog ett par veckor att anpassa sig igen. Vi gjorde pannkaksbrunch istället för frukost och nu har jag precis gjort min vanliga lördagsrenovering av mig själv. Hårinpackning, ansiktsmask, peeling från topp till tå osv. Skönt som tusan! Alexandra har valt ut Shrek 2 som lördagsfilm och sen får vi se vart dagen tar oss.

#1 - - veraf:

Det du... det är tufft att vara småbarnsförälder. Fredagskvällar är inte riktigt vad de brukade vara)))

Svar: Det har mest varit tufft på jobbet denna veckan, Alexandra har varit rätt enkel. Peppar peppar ;)
Jannica Lindmark

#2 - - veraf:

Jag tänkte mer på kombon - jobb+småbarn. Tufft.