Tips från coachen

Idag improviserade jag ihop en riktigt god middag och tänkte att jag skulle dela med mig av receptet!
 
Näringsvärde/100 gram: 
144 kcal
13 gram protein
8 gram fett
3 gram kolhydrater
 
Ingredienser:
600 gram fläskytterfilé
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
2 msk smör/rapsolja (till stekning)
90 gram gröna ärtor
100 gram soltorkade tomater
1 msk sambal oelek
1 dl creme fraiche
1 msk riven parmesan
 
1. Hacka lök och vitlök och stek i smöret
2. Skär köttet i mindre bitar och stek tillsammans med löken tills den fått en fin färg
3. Rör ner sambal oelek och fräs ett par minuter
4. Tillsätt ärtor, soltorkade tomater och creme fraiche. Låt småputta i några minuter
5. Strö över riven parmesan precis innan servering.
 
 
Superenkelt och riktigt gott! Jag åt det tillsammans med blomkålsris, vilket också är riktigt lätt att göra. Riv blomkål och lägg ner i kokande vatten. Häll av efter sisådär 30 sekunder. Klart! Alexandra fick pasta till istället. Man får ta det man tycker om helt enkelt. Jag valde blomkålsris eftersom det är kalorisnålt och innehåller bra mineraler och vitaminer (massvis med c-vitamin exempelvis). Kombinationen gav mig en middag på endast 416 kalorier och jag blev väldigt mätt och belåten.
 
Bara ett litet tips från mig till er!