Lillpluttan är två år!

Hur galet är det inte att det är två år sedan världens finaste lilla tjej gjorde entré i världen? I onsdags fyllde hon år och vi var hemma hela familjen i sjukstugan. Hon mådde dock bra så hon fick ha en bra födelsedag. Hon verkade mycket nöjd med sina presenter! Hon provade sina kläder, målade med sina pennor, lekte med sin lera, läste sina böcker... Allt nytt testades och fick godkänt betyg. Till lunch slängde jag ihop en pannkakstårta med hallon, vaniljkvarg och grädde. Sååå god! Alexandra ville dock ha rena pannkakor utan kladd. Tur att jag känner henne och hade sparat undan ett par stycken. Vi hade en mysig dag ihop!

Ja, jag tyckte också att det var roligt att leka med lera...

Jag jobbar hemifrån idag och gjorde även igår. Skönt sätt att avsluta veckan på! Skönt också att aktivera hjärnan med jobb igen. Jag blir lätt dum i huvudet av att bara vara hemma. Även om det har varit mysigt att få spendera massa tid med Alexandra så har vi ju inte kunnat göra så mycket.

Jag slutar kl 15 och då ska jag hämta hem fröken och sen ska det förberedas inför morgondagens kalas. Det blir inget avancerat, men vi blir ändå sisådär 13 personer om jag räknat rätt. Det ska städas, handlas, bakas och fixas.

När man kan sitta under en filt och jobba.