Dogs, hairdos and voices

Hej på er! 
 
Jag tappade skrivinspirationen där ett tag, men nu är den tillbaka igen! Sista tiden har mest bestått av sjukstuga här hemma. Jag och Alexandra har turats om med förkylningar och magsjukor. Jesper har ett immunförsvar av stål så han har klarat sig väldigt bra! Han har fått dra tyngre lass här hemma istället stackarn, men jag tar igen det senare.
 
Idag är jag alltså hemma igen! Min röst har flytt sin kos. Jag får inte fram mer än någon ynklig viskning här och där. Idag ska jag alltså försöka vara tyst en hel dag. Hur tusan ska det gå? Jag är ju van vid att prata typ konstant även om jag är själv hemma. Viskningar är ju väldigt ansträngande för stämbanden så det är bättre att låta bli helt. Jag hade hoppats på att få åka in till jobbet och sitta med administration hela dagen istället för att svara i telefon, men det fanns tyvärr inte tillräckligt att göra så det godkändes inte. Jag får sätta mig och plugga lite här hemma istället. Har ni några bra knep för att återfinna en bortsprungen röst får ni mer än gärna hojta till!
 
Helgen var bra iaf! I lördags började jag dagen med att gå till frisören. Klippning och färgning stod på schemat, det var verkligen på tiden! Äntligen har jag hittat en bra frisör som jag känner att jag vill gå tillbaka till. Jag har ju gått igenom några stolpskott, men Michaela på Hair Cut i Haninge C var kanon! Jag är väldigt nöjd med resultatet och hon var riktigt proffsig och trevlig. Plus i kanten för massagestol vid ursköljning av håret.
 
På kvällen var det trettioårsfest för Tessan. Det var maskerad med temat Första bokstaven i ditt namn. Jag var jakthund! Vi började med en fördrink hemma hos Doktor Denise och Jokern Jonas. Det var en supertrevlig fest med bra upplägg. Vi var uppdelade i lag och körde lite tävlingar. Det var quiz, doppa penna i flaska, stampa ballonger m.m. Mitt lag, som förutom mig bestod av Tacon Therese, Puman Petra och Amerikanska presidenten (eller arslet, det var fri tolkning) Ante, sopade mattan med konkurrensen och tog hem varsin påse skumtomtar. Score! 
 
Igår blev det en väldigt lugn dag. Jag var absolut inte bakis då jag tog det väldigt lugnt på alkoholfronten i lördags, men eftersom rösten var borta redan då kände jag att jag ville vila så mycket som möjligt. Det var ju fars dag igår också. Jesper fick en flaska Mackmyra, nån sort som inte finns i ordinarie sortimentet på bolaget. Alexandra vet precis vad hennes far gillar! Sen hade Jesper bandyträning så jag och Alexandra avslutade kvällen ihop med Skönheten&Odjuret. Hon verkade tycka att den var helt okej! Ingen Lejonkungen, men värd att titta på iaf. 
 
Nu ska jag göra mig ytterligare en kopp te och hoppas på att min röst vågar sig tillbaka snart. Ha en bra dag, hörni!