Don't breathe

Hej på er!

Ny vecka igen då. Här hemma har det varit sjukstuga hela helgen. Det går magsjuka på Alexandras förskola, fantastiskt roligt... Hon blev dålig i lördags så helgen har varit sisådär. Dock fick jag ett break igår kväll då det blev date med Maria. Och ja, jag frågade henne först ifall hon fortfarande ville ses trots att jag kan bära på smitta. Det var välbehövligt att komma ut och käka lite god mat och gå på bio. Vi såg Don't breathe. Den var rätt bra, men inte alls så läskig som jag trodde.

Idag trodde vi att Alexandra var mer eller mindre bra, men hon fick såklart vara hemma från förskolan eftersom det är minst 48 timmar efter senaste symptom som gäller. Och i morse bjöd hon på en mindre trevlig överraskning igen så tji fick vi! Hemma minst två dagar till med andra ord. Hon är glad och så iaf, verkar inte må alltför dåligt. Film, böcker och mys är det som gäller.

Just nu känner jag för att bränna sängkläder, filtar och soffa och köpa nytt. Jag vill liksom bli av med all sjukdom som känns som om den sitter överallt.

Håller tummarna för att vi blir friska snart!