Sommarens andra bröllop

Igår var det ju då dags för Denise att bli fru Hård. Jag, Jesper och Alexandra startade dagen med att åka hem till mamma där Alexandra skulle spendera natten. Vi käkade lunch och snyggade till oss där innan jag och Jesper åkte vidare mot Gottröra kyrka där vigseln ägde rum. Efteråt åkte vi vidare till Rånäs slott där vi hann checka in i våra rum i lugn och ro innan vi minglade runt lite på slottsgården medan brudparet och barnen var nere vid sjön och fotograferades. Snacka om att dom fick toppenväder för det! Sen var det dags för brudskålen på terassen och skumpan tog liksom aldrig slut. Det blev nästan lite darrigt i knäna redan där... Lite senare var det då dags för middag. Menyn bestod av carpaccio till förrätt, oxfilé med jordärtskockspuré och rödvinssky till varmrätt och champagnesorbet till dessert. God mat, gott vin, bra tal. Kan inte klaga helt enkelt. Efter ett tag blev det bröllopstårta som innehöll en himla massa choklad, det kan ju aldrig gå fel. Medan vi intog den fick vi se filmer från möhippa och svensexa som bjöd på rätt mycket skratt. Bröllopsvalsen var superfin och efter den blev det partaj helt enkelt. Mycket dans, ännu mer bubbel, trevligt sällskap. Jag gjorde dock natt hyfsat tidigt då jag fortfarande inte har mått helt hundra. Klockan var nog bara runt halv ett när jag begav mig till vårt rum och hoppade ner i bubbelbadkaret en stund innan jag ramlade i säng. 
 
Denise med sin pappa och sin äldsta dotter
 
 
 
Dags att säga sina I do's
 
 
Fina familjen Hård
 
 
 
 
 
 
Avfärd mot slottet
 
 
Som ligger ganska så fint...
 
 
Sen blev det ganska så blurrigt...
 
 
Jag är ju som jag är så jag sov inte jättemycket under natten. Jag vaknar alltid massor av gånger när jag inte sover hemma. Det var absolut inget fel på rum eller säng, jag bara är sån. Vårt rum hade fönster mot fårhagen, men det var bara ett får som snackade lite vid 7 i morse, annars höll dom sig tysta. Klockan 9 släpade jag mig till slut upp ur sängen och hoppade in i duschen. Jag passade även på att ta mig en till bubbelstund i badkaret. Det gäller ju att passa på! Sen väckte jag Jesper så han hann ta sig en dusch innan det var dags för frukost. Frukosten var också helt fantastisk. Det fanns massor att välja på och jag var mätt i bra många timmar efteråt. Skönt att inte vara det minsta bakis idag. För vissa andra på plats blev det inte mycket frukost intaget om man säger så. Jag tror att det blev ganska hårt festande för många och det är väl som sig bör. Själv tog jag det som sagt lugnt och intog nog den sista alkoholen runt 23-tiden. Sen hällde jag nog i mig tre flaskor vatten och käkade ett par varmkorvar innan jag gick och lade mig. 
 
Våra grannar
 
 
 Hade allvarliga funderingar på att ta med mig det här hem...
 
 
Efter frukosten packade vi ihop våra grejer och checkade ut. Vi slängde in väskorna i bilen och sen tog vi oss en promenad ner mot sjön. Det är riktigt vackert där ute så jag kan verkligen rekommendera ett besök, Efter promenaden hoppade vi in i bilen och åkte hem till mamma. Där hade vi lite födelsedagsfika eftersom mamma fyllde år i måndags. Alexandra hade haft en bra dygn där, vilket vi såklart inte tvivlat på. Hon var dock riktigt trött och slockade som en stock i  bilen på väg hem sen. Eftersom vi körde hem morfar till Flempan passade vi på att hoppa in på stuvstasushin för att köpa middag till mig. Som jag längtat efter den sushin! Det är fortfarande den bästa jag ätit i Stockholm. Tyvärr har man ju inte  vägarna förbi speciellt ofta. Jesper köpte med sig en pizza på vägen och när vi kom hem lagade vi en snabb middag till Alexandra. Tre olika maträtter är inga konstigheter... 
 
På baksidan av slottet
 
 
 
På promenad
 
 
 
 
Nu verkar Jesper och Alexandra ha nattat varandra inne i hennes säng så jag ska ta och väcka honom innan jag ska ramla i säng. Jag är helt slutkörd, men har haft en riktigt bra helg. Det enda som var tråkigt var ju att jag inte har mått helt hundra som sagt. Halsen är inte alls på topp och huvudet har varit tungt. Men det gick ändå helt okej och trevligt har vi haft det.
 
Hoppas att ni också haft en riktigt bra helg! 
 
 
Kvällens middag